Värmland HC: Bombfors, Panikliv, Derci Gonçalves & Aggrenation

Minns inte om det här var Bombfors eller Panikliv, men har på känn att det är de sistnämnda. Kan ju även varit något helt annat band känner jag. Anteckningarna till kvällen är borta. Lite sådär peppig punk i lagomtempo, skönt mellansnack och lite glimten i ögat. Tror han snackar om Dia Psalma i början, och det var väl därför Karlstads "punkare" inte visade sina trynen på Boltic-stugan den här kvällen. "Fy fan!" säger jag bara.


Brassarna, Derci Gonçalves, hade spelat i Oslo dagen innan och anlände till Karlstad innan någon ens var i Boltic-stugan...om jag förstod det rätt. Undrar vad man hittar på att göra i Karlstad med någon timmas dödtid när man är ett turnerande band. Utan att tidigare hört dom var jag djävligt peppad på att se dom, tycker ju det kommer rätt möe bra grind och powerviolence från Sydamerika, men blev rätt besviken. Nu när jag ser videon känner jag dock mer pepp, så jag tror nog bara jag hade en dålig dag. Hade ju knappt fått något käk i mig och så. Blev ju tråkigt utan publik; ska vara tjockt med folk, svett och moshpit. Vill utan tvekan se dom igen, under bättre omständigheter, så jag längtar lite till nästa Europa-turné.


Ostämda gitarrer, allmän fylla och förvirring. De flesta hade lämnat lokalen redan innan Aggrenation börjat spela. Att de resterande inte gjorde det förvånar mig. Det var sämsta spelningen de gjort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen