Nattmaran: Sveggo, Monsters of Ambience & Lust For Youth

Eftersom det fick bli en nykter kväll på grund av tidig morgon så har jag inga sådana anekdoter att spilla ut. Istället kan jag ju berätta att jag skulle köpa byxor. Tänkte bara ta ett par och köpa, men tänkte att det kan vara bra att prova ändå. Plockade den gamla vanliga storleken som jag i princip haft sen högstadiet eller gymnasiet. Här hör man kanske att det kommer gå fel. Det visade sig vara ett djävla omöjligt uppdrag att glida in i dom. Slutade med tre storlekar större. Kassörskan trodde jag kanske "tränat för mycket". Det kanske var en flört av något slag, men ganska misslyckat av skälen: 1) jag skyr "gym", 2) man kan väl fan inte träna sig tjockare i midjan? 3) vem fan flörtar med ett fetto alt. gymmongo? Ja ja, med huvudet hängandes gick jag och tog en fika med en vän jag var tonåring med. Det var gött. Men ingen öl som sagt. Känns som att jag är bloggen otrogen på något vis. Får helt enkelt åtgärda det dubbelt nästa gång...

Kvällen på själva NATTMARAN började med fem minuter poesi av ROBERT "SVEGGO" SVENSSON (sångare i SIEBENSÜNDEN). Det var bra. Vet inte vad jag kan skriva mer om det. Är överlag dålig på beskrivningar och att beskriva litterära verk (speciellt verbalt framförda) är för mig än svårare. Kändes i alla fall inte konstigt alls att inleda kvällen med detta och i efterhand ångrar jag att jag inte spelade in något med SVEGGO. Just i stunden rättfärdigade jag det med att "hålla bloggen till musik", men det vet vi ju alla att det är så djävla hittepå.

Kort efteråt följde MONSTERS OF AMBIENCE med 10 minuters orgel- och valthornsdrön. Tror valtaren även använde en loop-pedal, men är osäker. Just osäkerheten kring det gör det lite bättre. Att man, eller jag, inte helt märkte det eventuella loopandet. Efteråt utbrast någon i publiken "löjligt effektfullt med bara en låt!". Jag vet inte, hade gärna sett mer, men som alltid; hellre för lite än för mycket. Trevlig användning av orgelns inbyggda trummaskin också.

Gött som vanligt. Tänkte mycket på DRIVE-soundtracket, rent musikmässigt, under konserten. Har inte gjort det tidigare, men har inte heller lyssnat på LUST FOR YOUTH post-DRIVE och det är en film, och soundtrack, som fastnat rätt bra hos mig.





Att filmerna ser ut som de gör beror på ett missöde för mycket med kameran. Det lustiga är att det i princip aldrig varit jag som tappat den eller så...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen