Truckstop Alaska: Swedenborg & Institution

Truckstop Alaska - kärt återseende efter en vinter i dvala. Fick reda på spelningen av en ren slump då nyhetsbreven uteblivit det senaste. Frågade om det och tydligen är det många med Gmail-konton som påverkats då Gmail ändrat på sitt spam-filter. Så om man saknar nyhetsbreven så kan man ju kika där. Hade egentligen tänkt gå på HUMAN ERROR, CONTORTURE och CIVIL OLYDNAD som spelade samma kväll på 128(A) men kände att huvudakten på Truckstop inte fick gå osedd.

Förbandet kallade sig SWEDENBORG och, om jag minns rätt, beskrevs dom som experimentell gubbkäng. Mina öron kanske är döva, men jag förstod inte det experimentella. Det lät som helt vanlig, oinspirerad, punk. Blind måste jag också vara, då dom sannerligen inte heller såg särskilt gamla ut. Kring 30-snåret, och det tycker jag inte är över gränsen till gubbkäng. Fast det kanske var den tjocka dimman som gjorde att rynkorna försvann. Om någon vill veta så är det medlemmar från bland annat STYGGELSE och SPRÄNGD. Egentligen borde jag inte fortsätta skriva något då jag försvann dit ölen fanns alldeles för tidigt för att komma med ett rättvist utlåtande, men även det talar väl sitt tydliga språk. Jag gillade det inte. Det var tråkigt. Jag är kräsen och gnällig. Det får ni stå ut med.




Lyssnade sönder "Domen Är Satt" så fort DE:NIHIL lade upp det på deras Soundcloud-sida, så peppen var rätt hög på INSTITUTION; ett band säkert ingen missat med tanke på medlemmarna...här snackar vi äkta gubbkäng. Man kan rabbla kvallekäng spalt efter spalt som merit. Det är ju rätt fånigt att göra, men känner tvånget; TOTALITÄR, MEANWHILE, NO SECURITY, KVOTERINGEN, KRIGSHOT, DISCHANGE, ÄÄRITILÄ, MAKABERT FYND, HERÄTYS, et cetera är tidigare band. INSTITUTION är ännu ett band i raden att lägga till i cv:t. I alla fall vad det gäller det inspelade...För trots att ribban var satt väldigt lågt efter SWEDENBORG, och trots att både pepp och fylla var där, så lyckades INSTITUTION med nöd och näppe ta sig över kanten. Vet inte vad jag ska säga. Lite önskar jag att jag istället hade varit på före detta Härden, men samtidigt var det gött att vara på Truckstop. Kan inte sätta fingret på vad som saknades, men det var som sagt inte helt gjutet. Känner dock att jag kommer ge gubbarna minst ett par till chanser om dom dyker upp.






Ursäktar ljud-kvalitén, det kommer bli bättre snart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen