Egalia: Khmer Noir, Fredagen den 13:e och Vervain

Khmer Noir - det som drog mig till Egalia för första gången. Visst var det bra, riktigt fint till och med. Men inte fan nyskapande, men det försöker nog inte dom här grabbarna med alls. Det ser man redan på dom när dom går på scenen. Den ena med bombarjacka och rånarluva, svettig, djävligt vannsinnig och intensiv blick, den andre i svarta jeans och svart skjorta allmänt proper (med undantag för crustnacken och plåstren i huvudet kanske). Kanske som Whitehouse med en liten skvätt av Militias politiska del. Fast jag antar att det politiska inte är helt seriöst även om det säkerligen finns en viss seriös underton. Som sagt bra, men om jag får välja mellan detta och Feberdröm så vet jag onekligen vilket det blir...

Fredagen den 13:e var förstås kul. Dom vet hur man levererar, men det behövs (för min del) mer för att sticka ut. Samma med skånska Vervain, som kanske hade en mer rutinerad sångare och resterande bandmedlemmar, men likväl lika fasta i genren. Men vafan, man behöver inte vara nyskapande för att vara bra heller (se Khmer Noir t.ex., eller resten av punken eller noise-genren). Den 13:e var aningen mer spretiga i sin stil medan Vervain harvade på mer åt ny, lite smått crustinfluerad, hardcore (jag tänker lite på Intensity typ). Överlag en helt ok kväll. Nu sitter jag här och väntar på att spykänslan ska gå över.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen