Koloni: Lust For Youth & Poppets

Kvällens bästa, och även kortaste, spelning var den första. Långsamt elektronisk Jesus & Mary Chain utan det underliggande sockersöta som J&MC ändå har, eller kanske ett nedrökt Cabaret Voltaire. Vad vet jag. Mina referensramar är alldeles för snäva för att jag ska namedroppa liknande band eller beskriva med sådant. Kanske en dystopisk science-fiction-rulle hade varit något som bildsätter Lust For Youth. Jag dillar ju bara, men det är lugnt om någon tycker jag är dum i huvudet, det är ju ingen nyhet för mig. Poppets fortsatte, och till skillnad från kvällens öppnande band, har dom ju som bekant det där söta, Ramonespoppiga som helt klart går hem. Inte minst på fyllan. Trummaskinen får mig att tänka på Métal Urbain. Men dom är fan inte lika mer än så. Kunde ju nästan lika gärna nämnt Sisters of Mercy eller nåt.
Hornorkestret med deras djurhorns-instrument och tribaltrummor spelade också. Antingen innan eller efter Poppets. "Stenad, packad, full och hög" gör ju inte kronologin så enkel. Tyvärr var det rätt trôkigt. Hade varit kul att filma, men jag orkade inte resa mig från soffan för't.

Resten av kvällen spenderades mer i ölen än framför scenen eftersom jag är så djävla kräsen. Den tokdansande japanen OORUTAICHI var inget för mina öron och jag dissar fan Box Elders också. Sån är jag. Kalla mig en idiot, det var trots allt helgen vecka 48, så det kan jag inte ha något emot.






Någon frågade mig om jag tagit min stil från Filmen G. Det kanske var ett hån, eller kanske till och med en raggning. Det fungerar ju som både och beroende på vad man anser om filmen (eller mig?). I vilket fall som helst tyckte jag det både var roligt och vackert.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen