Utmarken: Weary Nous, Lust For Youth & Poppets

Riktigt djävla bra kväll. Känns härligt att äntligen släpat sig till Utmarken. Först ut på isen var Weary Nous och fyfan vad bra det var. Helt klart alla ingredienser jag behöver för att direkt falla för ett band; långa låtar, skräningt, montotont, krautigt. Ja djävlar. Dessa gossar kommer jag definitivt följa. Det är nog såhär Ikons borde låtit. Synd att deras kassettsläpp inte var med dom i bagaget.

Mellanband var Lust For Youth och dom har jag ju tidigare lovordat och dom höll helt klart måttet deras andra spelning också. En låt mer än senast, om jag nu minns rätt. Riktigt bra. Köp deras djävla kassett från Nattens Bögar eller var en riktigt grå fyrkant som alla bara låtsas tycka om.

Sist ut var Poppets och jag känner fortfarande ingen mening med att skriva om'et. Det är bra. Punkt.












För övrigt så tyckte jag fan snubben som satt med hela gratis-lådan i sitt knä i soffan och plockade på sig hela skiten var rolig på något tragiskt vis. Roffarns' pôjk. Kanske var ändå den hemliga, fjärde spelningen, som ingen lade märke till bäst ändå. Gnissel!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen