Koloni: Handshakes, Trapped in a Loop & Railcars

Jag kom tidigare till Göteborg än planerat tack vare att tåget jag skulle ta var försenat och tåget som skulle åkt en timma tidigare kom då istället och bröta på som fan in till Götet. Resulterade i att jag fick dricka ett par bärs och kolla på goa filmer på Koloni som ett slags förspel till kvällens musik-akter. Något jag brukat skippa på alla tidigare Koloni-arrangemang till onykterhetens fördel. Det var trevligt.

Innan det började lade jag märke till att det stod en kaoss-box på bordet på "scenen" och det tyckte jag skulle bli kul att se "in action". Även om Handshakes proklamerade att han spelade synthpop (och senare "this is a house song!!!11one") så var det varken sött, 80-taligt, eller tilltalade på något sätt. Jag orkade tillslut inte med det faktiskt. Kan tänka mig, att det skulle gå hem på ett dansgolv dock, men ett sådant sätter jag ju inte min fot på och det här var väl alldeles för nära gränsen till att vara ett.


I min okunskap visste jag inte att förra spelningen med Trapped in a Loop faktiskt var deras första. Det var på Röhsska Museet och dom körde enbart en låt som, förutom gitarr och megafon och så, bestod av blandade fågel-ljud och vattenfall och sådant om det nu inte är så att mitt minne helt förvrängts utav tidens tand. Mitt minne säger i alla fall att det lät mer som något slags hippie-oljud och var rätt tråkigt. Ok men tråkigt. Den här kvällens spelning var i motsats dock helt tokigt djävla bra. Mitt högra öga ville nog gråta lite men jag är ju så djävla manlig att jag kväste det där.


Det kändes som att Railcars hämtat sina beats från en sunkig industrilokal där kidsen knarkar och dansar loss till rejv. På det hade dom lagt en djävligt distad gitarr och lite effekter på sången. Dom sa flera gånger att dom inte var vana att spela för en sittande publik, och det förstår jag, det kändes som något man håller på att röra och fjanta sig till. Men som jag nämnde tidigare så är dansgolvet något som är djävligt obekant för mig. Hur som helst tror jag inte det var den sittande publiken som gjorde att det lät dåligt så det här går fetbort (men var långt mycket bättre än Handshakes).



På torsdag lirar Air Waves och det peppar jag rätt mycket för. Con-Dom dagen efter kommer bli minst lika fett att få se, bara jag pallar. Surt att missa bland annat Modorra på Truckan samma dag.

För övrigt blir jag såklart glad om folk som brukar kolla på det jag lägger upp lägger en prenumeration på min YouTube-kanal. Tack!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen