Koloni: Simon Quéheillard, Lócelle Mare, & dd/mm/yyyy

Känns som att folk tolkar mig lite fel ibland men det är ok. Det jag kommer skriva känns som en sådan grej och därför måste jag väl lägga till att jag verkligen älskar koloni och att Pallin fixar just dom banden han drar dit. Men vissa band är så tråkiga och uppenbara och det värsta är att jag nästan förväntar mig att ett av banden ska vara just det varje spelning. Ett av dessa var just första akten, Simon Quéheillard, som visserligen var småkul i någon minut men bygger i princip det hela på att spela på ett okonventionellt sätt vilket inte räcker för mig. Tror han spelade på gitarren med någon typ av fläkt men det påminde lite om e-bow på något sätt. Var också ganska snarlikt mellanbandet på flera sätt som han även var polare med. Jag hade tyckt det var mycket roligare om han spelade i ett band istället för att hålla på och dona helt själv eller om han kanske gjorde filmmusik. Att se det live var inte särskilt spännande.



Lócelle Mare var däremot bra. Det hände mer grejer och kändes lite mer genomtänkt och han hade även mer inlevelse än sin kompis Simon. Jag finner inte riktigt ord idag känner jag, antagligen på grund av tröttheten efter allt ståhej. Enda jag känner är att det här var djävligt bra och jag borde köpt skiva.






Sista bandet, dd/mm/yyyy, som egentligen skulle spelat i mitten men blev fördröjda i Hamburg, glänste som fan. Det var riktigt djävla bra och jag är glad över att jag tog mig igenom pärsen att sitta och vänta. Kändes som extra fin stämning att dom i princip kom in, (väntade på att Lócelle Mare skulle spela klart,) riggade upp och började spela. Utan tvekan kvällens djävla höjdpunkt, det här vill jag se fler gånger! Den här bloggen är textmässigt fan en stor hög med skit och det här är nog fan lågvattenmärket. Vad håller jag på med?







För övrigt tyckte jag killen som råkade höra att jag sa att Hinter Kaifeck (Kaifeck Murder) var en av de sämsta filmerna jag sett och även den första jag någonsin velat gå ifrån på bio (det enda som höll mig från det var att Kelly's inte hade öppnat) var djävligt rolig när han sa: "Du har inte sett mycket film va?". Sedan när han inte förstod min jämförelse mellan Hinter Kaifeck och Wicker Man, eftersom han inte sett den, visade det väl sig att det kanske inte var jag som inte sett mycket film. Att det skulle vara en ok skräckrulle bara för att det finns så många dåliga skräckrullar var inte heller ett gott argument från hans sida. Det enda den framkallade från mig var fan djupa djävla suckar. Tur att jag såg The Good Heart tidigare under dagen så jag i alla fall fick i mig någon bra film (även om den var aningen för lättsam och "feel-good" för mig.

Till helgen blir det ju dessutom ännu mer Koloni (Ecstatic Sunshine, Jason Urick & Tired Tape Machine) på Aktör & Vänner - pepp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen