Bengans Fik: Bad Sports & Radioactivity

Ett riktigt bra gig på Bengans Fik som Levande Begravd och Jonk satte upp. BAD SPORTS (Texas) spelade någon form av punkrock eller angränsande till garage kanske utan att det var särskilt skitigt. Mer som om dom lyssnat på RAMONES på repeat men skalat bort uppstudsigheten. Enkla, eller självklara, sångmelodier, fyrtakt och gött gitarr-tugg. En låt påminde om BAD RELIGION fast bra, men det tror jag inte någon skulle hålla med mig om. Det var genomgående bra och stod och nickade i takt genom hela deras knappa halvtimma. Gillar att tänka på namnet bokstavligt som om det innebar "dåliga sporter" snarare än att dom är "dåliga förlorare" eller hur man nu ska översätta det. Även om det sistnämnda såklart är bättre.

När samma trummis gick upp på scenen som i föregående band började vi skoja om att det vore roligt om det var samma medlemmar men annat band. Lustigt nog var det exakt så fast med en extra medlem på sång och basisten och gitarristen hade bytt uppgifter. En definitiv skillnad var att basen spelade i ett högre register och hade många slingor och det gjorde att allt kändes något poppigare. Någon (ej jag) jämförde det med skate-punk. Det var också bra och hade kanske uppskattas mer av mig om jag inte redan hade fått min dos av det från första bandet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen