Punk Illegal: Guilty, Anti Allt, Desperat & Unkind

Guilty kändes mest tråkiga. Tror jag gick därifrån efter ett par låtar, antagligen för att få i mig lite krubb. Tror jag sen hörde en "Blitzkrieg Bop"-cover genom väggarna. Inte helt ok. Fast vad ska jag säga som spelat ett par Minor Threat-covers och även en d-taktad Song 2.


Var lite tvungen att se pojkspolingarna Anti Allt från Trollhättan. Bättre än mycket från skithålan Trollhättan men ändå ingen höjdare. Alltid kul med kids dock. Lär väl senare flytta utåt, hitta nytt folk och fortsätta spela i band. Så något gott kommer det väl ur det här.




Ännu ett i raden av band som Sylen sjunger i. Inget ont om att vara överdrivet produktiv, men någon gång hamnar man ju i ett band som inte är sådär toppen. Desperat tycker jag är ett av dom. Förstås inte dåligt, men jag förväntar mig mer när det är så mycket gamla rävar som kan sin grej med i bandet.



Mest peppad var jag på att se finska Unkind. Vet inte helt varför, men jag tycker det är smått underligt att dom ligger på Relapse. Hur som helst var det bra, men jag uppskattade de långsamma partierna mer än d-takts-renset. Det sistnämnda förstås djävligt bra det med. Men det bröt lite och jag blev mest frustrerad över att de inte körde enbart långsamt och gött så man kunde stå där och låtsas som om man somnade med bongen i handen varje dag.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen