Holy Moly: Pablo Matisse (releaseparty)

Utan att vara alltför nedslagen från senast ville jag bevisa min tes att PABLO MATISSE ska stå på golvet. Att det ska vara nära. Att låtarna faktiskt är bra när det inte försvinner i någon grumlig ljudsörja. Utan att dunka mig själv på ryggen för mycket så måste jag säga att jag hade rätt. Men att PABLO MATISSE är att räkna med har väl minst halva Göteborg redan listat ut. På Holy Molys golv sken allt det goda verkligen igenom från början till slut. Både i 4-taktarna i varierande tempo, deras covers och i 2-taktarern som gick i en vansinnig fart! Håller även fast vid att det finns kvar vibbar från AFFORDABLE HYBRID. Främst där i introt så osar det verkligen Vänersborg om det. Men där det gamla bandet skulle åkt ut på en halare, eller kanske blankare, is så står PABLO MATISSE fast i en stadigare hardcore-punk-grund. Men för det är väl även där lite av styrkan i bandet finns också - att det inte enbart är samma gamla stök som vanligt. Att det finns utrymme för lite skevhet. Oavsett om det är ett riff på gitarren eller om det basen som skevar till något. Utöver det är trummorna så taktfasta och bra dom kan bli och texterna handlar om allt från att växa upp i en småstad, till för tidiga avslut på liv och brev till morsan. Det här var i alla fall ett mycket bra avslut på Oktober månad och jag passar även här på att säga grattis till skivan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen