Farsot: Well

Farsot har nyligen börjat ha matiné-spelningar i sin gemytliga lilla skivaffär i Majorna. Ett mycket trevligt tillskott på Göteborgskartan. Tidigare har bland annat The Family Men spelat och det är redan en hel radda spelningar inbokade. Denna gången är det dock den skramliga garage-punk-duon WELL som står på golvet i en helt fullsatt butik. Men fullsatt på den här ytan betyder i stort sett kanske 20 pers. Varmt och svettigt blir det snabbt och med det minimala utrymmet får jag inte av mig jackan så jag får stå och vara obekväm istället. En lärdom till nästa gång.

Hur som helst är grundkonceptet för WELL dovt distade power-ackord som stakar sig fram över rudimentära trummor i maklig takt och ekande, nästan spöklik, sång. Tack vare reverbet, eller dåliga öron, så hör jag inte vad någon låt handlar om, men det är i alla fall tydliga melodier och det är ändå oftast det jag lyssnar efter. Mitt enda problem är väl egentligen att det ibland harvar på för länge. Jag hinner liksom själv bli klar med låten och väntar på nästa innan det på riktigt tar slut. Att det ibland drönar på utan någon extra krydda eller nyansering. Men trots det lilla så gillar jag WELL och är nyfiken på hur det kommer låta när dom väl fått tummen ur och spelat in något!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen