Levande Begravd (Truckstop Alaska): Isotope Soap, Tazer & No Nose

Första bandet jag hann in till på Levande Begravds bolags-kväll var danska NO NOSE. När det är som dummast och bäst påminner det något som COP CITY/CHILL PILLARS. Skev och bastardiserad rockmusik med synthar. Vill man kan man säkert höra något av BLACK BUG däri också, men det var alldeles för länge sedan jag lyssnade på dom. Känns som att dom har stor experimentlusta och nära till att slänga in disharmonier. Säkerligen också en slags "anything goes"-attityd när dom gör låtar. Hade behövt vara på ett helt annat humör för att uppskatta det tyvärr. Tror det är något genomgående för hela kvällen egentligen. Men gick på det lilla inspelade jag tidigare hört så köpte ändå en kassett. Nästa danska band var TAZER som ibland känns som en punkig oäkting till URAN som oinbjudet och onyktert kommit och hälsat på i Göteborg...till släktens förtret. Framtidsglasögon, synthar, rök och pannlampor. Något enklare att ta till sig än NO NOSE då TAZER var mångt och mycket rakare. Röken ligger kvar, men framtidsglasögonen är delvis utbytta mot masker, när sista bandet, ISOTOPE SOAP, spelar. Dessa är självklart också en vrickad synthpunk-konstellation men denna gången från någonstans i Sverige. Förutom samtliga bands gemensamma referenspunkter som redan nämnts så får jag här också en vibb av CALIGULAS MAMMA vilket känns som en frisk vindpust. I slutet av kvällen känner jag mig dock extremt mätt på det hela fastän inget egentligen var särskilt dåligt. Det vara bara väldigt mycket.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen