Woody West (Pustervik): Lera Lynn

Utan att jag ser någon nödvändighet i att hymla med det så var det via True Detective jag upptäckte LERA LYNN. Självklart hoppades jag också på att kvällen på Pustervik skulle gå i samma nattsvarta och deppiga stämning som i seriens barlokal men visste också att det med stor sannolikhet skulle stanna vid just en förhoppning. Ett plus var dock att det var på lilla scenen och dessutom som en duo och inte med fullt kompband. Duon, LERA LYNN & TODD LOMBARDO, fungerade dessutom ovanligt bra där de två växlade instrument lite beroende på vad som behövdes för stunden. På ett såpass långt och gediget set på över en timma så hann dom igenom allt man kunde önska sig; en blandning av nya och gamla klassiker, en purfärsk ny singel och så bjöds det även på en oväntad cover på 'Black Hole Sun' av SOUNDGARDEN. Bland myllret av låtar fanns så klart även favoriterna 'My Least Favorite Life', 'Breakdown' (med sin perfekt skavande ackordföljd) och en ny favorit från en gammal platta - 'Bobby Baby'. Vanligtvis hade ett gig på över en timma inte varit något att föredra för min del, men nu när dom var ensamt band för kvällen var det snarare bara välkommet.

Ett genomgående tema för bokningarna av Woody West verkar vara 'fantastiska vokalister' och LERA LYNN är verkligen inget undantag utan snarare en av dom i toppen. Ett annat tema verkar vara att jag alltid hamnar bredvid publik som föredrar att pladdra på genom konserterna istället för att titta och lyssna. Den här gången till en sådan grad att till och med barpersonalen flertalet gånger bad dom att dämpa sig. Trots det önskar jag självklart att jag oftare kunde gå på Woody West och vi får väl se om det blir ändring på det nästa år. Sätts det upp mer på Holy Moly så kan jag ju säga att chanserna är ganska goda.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen